Kekuatan Hati

Ya Allah, Engkau mengetahui bahwa hati-hati ini telah berhimpun dalam cinta
pada-Mu, telah berjumpa pada menunaikan ketaatan pada-Mu, telah bersatu dalam
berdakwah untuk kembali pada-Mu, telah berpadu dalam membela syariat-Mu.
Kukuhkanlah ya Allah ikatannya. Kekalkanlah cintanya. Tunjukilah jalan-jalannya.
Penuhilah hati-hati ini dengan nur-Mu yang tidak pernah pudar. Lapangkanlah
dada-dada kami dengan limpahan keimanan kepada-Mu dan keindahan bertawakal di
jalan-Mu.


Ameen ya rabbal alamin.

Friday, January 7, 2011

Duit...Duit..Duit...

Lately, saya dan hb selalu fikirkan tentang duit..duit...duit...Sometimes, kami rasa risau sangat. sumber kewangan kami belum stabil. Macam-macam difikiran ni. Saya dan hb sekarang tengah fikir macam mana nak tambah sumber pendapatan kami. Ye memang betul kami ada bisnes sendiri. Hb dengan Pusat Komputernya dan saya dengan Kelas Komputer saya. Buat masa ni, sumber pendapatan kami bergantung sepenuhnya kepada kedua-dua bisnes ini. Pusat Komputer jika dihitung pendapatan hari-hari adakala memberangsangkan dan adakala tidak. Tapi, secara puratanya pendapatan hari-hari Pusat Komputer mencecah RM100 lebih saja. Puas kami memikirkannya....Tengah fikir macam mana nak tambah pendapatan, tiba-tiba beberapa hari yang lalu Abah maklumkan pada saya yang abg Mat, merangkap pembantu Abah untuk berniaga meluahkan hasratnya untuk memotong atau untuk menoreh getah pulak. Menyirap sikit darah saya. Hahaaha..yela kalau pembantu Abah nak menoreh getah, berkemungkinan besar Abah akan berhenti berniaga. Yela, kerja macam Abah memang penat. Abah tak mampu buat sorang-sorang. Abah pun bukannya kuat lagi untuk berniaga. Abah masih berniaga sekarang pun sebab pembantunya itu masih ada. Saya dan hb agak risau. Kalau Abah berhenti berniaga, bermakna, pendapatan isi rumah kami secara keseluruhannya berkemungkinan besar beralih kepada saya dan hb. How??? Macam mana nak hadapi benda ni? Any idea???

No comments:

Post a Comment