Kekuatan Hati

Ya Allah, Engkau mengetahui bahwa hati-hati ini telah berhimpun dalam cinta
pada-Mu, telah berjumpa pada menunaikan ketaatan pada-Mu, telah bersatu dalam
berdakwah untuk kembali pada-Mu, telah berpadu dalam membela syariat-Mu.
Kukuhkanlah ya Allah ikatannya. Kekalkanlah cintanya. Tunjukilah jalan-jalannya.
Penuhilah hati-hati ini dengan nur-Mu yang tidak pernah pudar. Lapangkanlah
dada-dada kami dengan limpahan keimanan kepada-Mu dan keindahan bertawakal di
jalan-Mu.


Ameen ya rabbal alamin.

Friday, February 4, 2011

Windows 7 Professional

Alhamdulillah, akhirnya operasi membeli dan ubahsuai Kelas Komputer hampir siap. Sebelum cuti Tahun Baru Cina, saya dan hubby telah ke Pulau Pinang untuk membeli komputer khas utk Kelas Komputer. Kami telah membeli 4 buah set komputer utk ubahsuai kelas. Proses memasang komputer2 tersebut telah pun selesai. Cuma ruang kelas saja belum dihias dengan prop2 tertentu. Nanti bila dah siap semua, saya akan snap picture untuk dikongsi bersama dalam blog ini. Mudah-mudahan semuanya berjalan lancar dan dipermudahkan. Walaupun ruang kelas belum siap sepenuhnya, Kelas Komputer tetap berjalan seperti biasa.

Hari ni merupakan hari pertama saya mengajar kelas dengan menggunakan komputer baru yang telah diinstallkan dengan Windows 7 Professional. Saya belum penah tengok pun lagi Windows 7. Jauh disudut hati berharap saya dapat handle sistem tersebut seperti biasa. Hari ini saya telah mencubanya untuk kali pertama. Hahaha....pada mulanya saya ingat sistem Windows 7 ni sama macam Windows XP. Rupa-rupanya banyak benda baru yang perlu saya explore. Bila difikirkan balik, kalau saya pun tercari-cari, macam mana pula dengan student saya. Mesti mereka lagi pening. Tapi, xpala, i will try the best to explore Windows 7. Saya bagitau kat hubby,' kali ni abang pulak kena tolong buat modul Windows 7. Banyak jugak benda baru'. Hubby kata ok. So senangla saya nanti. Bolehla saya fokus sepenuhnya pada kelas walaupun saya sendiri tercari-cari. Komputer ni memang ada saja benda baru yang muncul. Kita kena rajin explore. Barulah kita tahu dan faham untuk menggunakannya. InsyaALLAH ada jalannya. Apa yang penting kita kena rajin....

No comments:

Post a Comment