Kekuatan Hati

Ya Allah, Engkau mengetahui bahwa hati-hati ini telah berhimpun dalam cinta
pada-Mu, telah berjumpa pada menunaikan ketaatan pada-Mu, telah bersatu dalam
berdakwah untuk kembali pada-Mu, telah berpadu dalam membela syariat-Mu.
Kukuhkanlah ya Allah ikatannya. Kekalkanlah cintanya. Tunjukilah jalan-jalannya.
Penuhilah hati-hati ini dengan nur-Mu yang tidak pernah pudar. Lapangkanlah
dada-dada kami dengan limpahan keimanan kepada-Mu dan keindahan bertawakal di
jalan-Mu.


Ameen ya rabbal alamin.

Tuesday, October 26, 2010

Dinner n Dinner...

Entry kali ni nak cakap pasal dinner. Dinner ala barat....Saya dan hubby memang suka makan. hobi yang sama. Enjoy the food. Kalau ada tempat baru dan ada duit yang lebih kami akan cari restoran baru dan akan merasa makanannya. Itu semua terpulang kepada keadaan la..Sekarang ni saya dan hubby asyik nak makan western food ja...Boring dah makan masakan biasa. Dan boring dah nak keluar makan kat restoran. Tambah-tambah pulak ada Niyaz baby kecik yang baru berusia 7 bulan....hahaha...nak makan kat luar susah sikit. Jadi kalau nak makan western food jugak, saya dan hubby sepakat try masak kat rumah....hihi....

Sos dan barang untuk memasak dah pun dibeli dan dah tersedia dalam kabinet dapur. Yang cuma kena beli ialah bahan-bahan mentah macam ayam, daging or kambing...hahaha..Kambing?? fav tu....MIL selalu kata kambing tu gatal la, tak bagus makan la. Tapi...ada saya kisah? Saya tak kisah pun...So far, alhamdulillah...saya tak ada apa-apa masalah kerana makan kambing. Mintak-mintaklah nikmat ini akan dberi selagi aku sihat. Amin...

Saya sebenarnya suka memasak western food ni. Dan hubby pun suka makan. Nak masak western food senang. Tak susah. Kadang-kadang bahan yang diperlukan x perlu di tumbuk, di potong. Kadang-kadang main campak-campak je masa dalam pan. Memang senang....Bahan-bahan mentah cuma perlu diperap dengan sos yang dah dibeli. Memang mudah, cepat dan sedap. Hihihi...Yang mennyebabkan proses memasak ni tergendala hanyalah kerana di tempat ku ini tiada hypermarket mcm di Alor Setar atau Sungai Petani. Memang tak best sebab tak boleh nak masak benda lain selain dari gulai, masak lemak, asam pedas, ikan goreng, ayam goreng... Memang tak best. Kalau diulang benda yang sama, saya lebih rela tak memakannya...hahahaha...

Semalam saya dah sediakan Chicken Grill. Siap dengan sos lada hitam, kentang rebus dan sayur-sayurannya...Menu makanan yang lengkap dengan semua keperluan badan. Makan sepinggan...kenyang.....Tak payah tambah-tambah dah...hehehehe.... ni la rupanya....Tara...


Menu dinner yang lengkap kan....yummy..

Ada kentang, salad, n kekacang....kenyang ni makan sepinggan...hihii

No comments:

Post a Comment