Kekuatan Hati

Ya Allah, Engkau mengetahui bahwa hati-hati ini telah berhimpun dalam cinta
pada-Mu, telah berjumpa pada menunaikan ketaatan pada-Mu, telah bersatu dalam
berdakwah untuk kembali pada-Mu, telah berpadu dalam membela syariat-Mu.
Kukuhkanlah ya Allah ikatannya. Kekalkanlah cintanya. Tunjukilah jalan-jalannya.
Penuhilah hati-hati ini dengan nur-Mu yang tidak pernah pudar. Lapangkanlah
dada-dada kami dengan limpahan keimanan kepada-Mu dan keindahan bertawakal di
jalan-Mu.


Ameen ya rabbal alamin.

Monday, October 4, 2010

Akhirnya....Internet...

Selamat hari raya aidilfitri maaf zahir batin. Begitu lama rasanya saya meninggalkan dunia blog ni. Bukan apa...aktiviti menulis di blog terpaksa dilupakan akibat ketiadaan internet di rumah. Tension sungguh...Internet dah jadi sebahagian daripada hidup saya. tiadanya Internet terasa diri ini berada di bawah tempurung. Hampir 3 tahun saya tidak dapat melayari Internet sepenuhnya. Takpalah..sabar separuh daripada iman. Hubby selalu kata kita himpunla duit, buat tabung tertentu untuk memenuhi keperluan. Apa yang penting kena banyak bersabar. Akhirnya hasil daripada kesabaran tersebut, hubby dapat belikan handphone baru dan modem Maxis Broadband. Walaupun saya melayari Internet menggunakan Maxis Broadband, saya sangat berpuas hati. Memang masa nak membelinya, terfikir, kat tempat aku ni dapat ka maxis broadband ni? Risau sangat takut tak dapat. Bila tanya kepada penjual, penjual pun tunjuk kepada kami coverage maxis Broadband di kawasan kami. Alhamdulillah...coverage Maxis broadband telah meliputi kawasan kediaman kami. Jadi, tanpa membuang masa, kami pun sebulat suara untuk mendapatkan Maxis Broadband ni... Try punya try...akhirnya speed Maxis Broadband di kawasan kami tersangatlah laju. Puas hati sangat. Alhamdulillah...bolehla saya melayari internet ketika saya berada di rumah...Dan insyaALLAH....blog saya ini akan sentiasa di updatekan........

No comments:

Post a Comment