Kekuatan Hati

Ya Allah, Engkau mengetahui bahwa hati-hati ini telah berhimpun dalam cinta
pada-Mu, telah berjumpa pada menunaikan ketaatan pada-Mu, telah bersatu dalam
berdakwah untuk kembali pada-Mu, telah berpadu dalam membela syariat-Mu.
Kukuhkanlah ya Allah ikatannya. Kekalkanlah cintanya. Tunjukilah jalan-jalannya.
Penuhilah hati-hati ini dengan nur-Mu yang tidak pernah pudar. Lapangkanlah
dada-dada kami dengan limpahan keimanan kepada-Mu dan keindahan bertawakal di
jalan-Mu.


Ameen ya rabbal alamin.

Friday, July 30, 2010

Kena Tunggu Kaunter...

Hari ni hari saya bekerja full time. Tahu kenapa saya kata full time? Sebab saya kena ganti hubby. Kena tunggu kaunter.First time kena tinggal baby dari pagi sampai petang. Nak buat macam mana kan? Nasib baiklah susu dah pun saya buat stok. Harap nanti Niyaz sentiasa kenyang. Hubby outstation. Haa..sapa kata keje sendiri tak dak outstation...Ada....Hubby kena ke Jitra ambik gambar orang kawin. Akad Nikah lepas Asar nanti....Hubby sedang berjinak-jinak dengan dunia fotografi perkahwinan. Minat dia ambik gambar-gambar ni. InsyaALLAH...kalau ada rezeki, bidang ini bakal diterokai oleh hubby.Semoga dia sentiasa sukses. Amin....

Oleh kerana saya kena ganti hubby, kelas saya yang dijadualkan pada waktu petang, terpaksa dioffkan. Jadi, untuk hari ini saya kena ajar kelas pagi sahaja. Okla sikit. Taklah penat mengeluarkan suara. Kalau tak, rasa macam nak tercabut je anak tekak ini. hihihihi....

Sekarang jam baru menunjukkan pukul 2petang. Ya Allah....kenapalah masa hari rasa lambat sangat. Hati teringatkan Niyaz di rumah. Kalau diikutkan, pukul 2 waktu dia menyusu. lepas menyusu terus tido sampai pukul 5. Mesti tok dia dah bagi minum susu. Harap sangat si kecil tu berada dalam keadaan yang selamat dan tenteram. Bercakap pasal Niyaz ni....Esok dah masuk 4 bulan usianya. Cepat ja dah 4 bulan. Dia dah pandai meniarap. Pantang orang letak mesti nak pusing. Selain tu dia dah gelak dan mula kenal orang sekeliling. Yang terbaru dia suka menjerit, buat cekur udang gamit dan buat bunyi 'aaaa'. hihihihi...so cute....insyaALLAH...nanti saya akan updatekan lagi perkembangannya....Lusa time to balik Sungai Petani. Time Niyaz jumpa mama tok n dedi wan dia. hihihi..ada ka istilah ni untuk panggil tok n wan? mesti ada. Pandai-pandaila kita reka. Taklah standard ja panggilan untuk tok n wan. Betul tak??? Hehehe....

No comments:

Post a Comment