Kekuatan Hati

Ya Allah, Engkau mengetahui bahwa hati-hati ini telah berhimpun dalam cinta
pada-Mu, telah berjumpa pada menunaikan ketaatan pada-Mu, telah bersatu dalam
berdakwah untuk kembali pada-Mu, telah berpadu dalam membela syariat-Mu.
Kukuhkanlah ya Allah ikatannya. Kekalkanlah cintanya. Tunjukilah jalan-jalannya.
Penuhilah hati-hati ini dengan nur-Mu yang tidak pernah pudar. Lapangkanlah
dada-dada kami dengan limpahan keimanan kepada-Mu dan keindahan bertawakal di
jalan-Mu.


Ameen ya rabbal alamin.

Sunday, July 25, 2010

Pinjaman Mikro BSN

Hmmm....dah 4 hari saya bergelar cikgu komputer. Dan selama 4 hari ini saya terpaksa tinggalkan Niyaz dgn toknya...huhuhu....Tapi, takpalah semoga Niyaz sentiasa didalam jagaan ALLAH hendaknya. Walaupun saya terpaksa tinggalkan Niyaz. Tapi saya bersyukur sangat kerana jadual bekerja saya taklah padat sangat seperti cikgu yang bekerja di sekolah-sekolah. Saya masih mempunyai masa untuk bersama dengan Niyaz. Alhamdulillah....

Hehehe...kembali kepada tajuk pinjaman mikro ni...

Beberapa minggu yang lalu, hubby cuba memohon pinjaman mikro BSN. Pinjaman ini dibuat untuk tujuan upgradekan bisnes kami. Kami memerlukan modal untuk majukan bisnes ini. Hubby memohon pinjaman sebanyak RM15000 untuk tujuan ini. Dalam rancangan perniagaan kami, kami ingin menambah PS2 dan 5 buah komputer untuk tujuan kelas komputer. So far, sambutan terhadap kelas komputer yang dikendalikan oleh saya amat menggalakkan. Jadi, dari sumber ini, saya bercadang ingin menghebahkan kepada orang ramai khasnya penduduk kampung ini untuk mempelajari ilmu komputer. Persediaan untuk kelas komputer ini perlu diteliti dan diatur dengan lebih baik agar penduduk kampung ini menjadikan Pusat Komputer kami sebagai tempat untuk menimba ilmu pengetahuan selain daripada mengenali perkhidmatan yang kami sediakan.

Setelah permohonan diterima, Pusat Komputer kami akhirnya menerima kunjungan balas daripada pihak BSN. Pada hari Jumaat yang lalu salah seorang kakitangan BSN telah meghadirkan diri ke Pusat komputer kami untuk meninjau premis dan aktiviti perniagaan kami. Komen dari kakitangan BSN itu menggambarkan gambaran positif bahawa kami bakal mendapat pinjaman tersebut dalam masa 2 minggu. Mudah-mudahan pinjaman tersebut dapat diluluskan. Semoga segala-galanya dipermudahkan...Amin...

No comments:

Post a Comment