Kekuatan Hati

Ya Allah, Engkau mengetahui bahwa hati-hati ini telah berhimpun dalam cinta
pada-Mu, telah berjumpa pada menunaikan ketaatan pada-Mu, telah bersatu dalam
berdakwah untuk kembali pada-Mu, telah berpadu dalam membela syariat-Mu.
Kukuhkanlah ya Allah ikatannya. Kekalkanlah cintanya. Tunjukilah jalan-jalannya.
Penuhilah hati-hati ini dengan nur-Mu yang tidak pernah pudar. Lapangkanlah
dada-dada kami dengan limpahan keimanan kepada-Mu dan keindahan bertawakal di
jalan-Mu.


Ameen ya rabbal alamin.

Wednesday, July 21, 2010

Niyaz Kena Tinggal....

Hari ni saya mula bekerja semula. First time ke kedai setelah sekian lama tinggalkan kedai. Bila sampai je kat kedai pagi tadi rasa macam masa mula-mula saya melangkahkan kaki ke kedai ini setelah berkahwin. Rasa macam semua benda baru. Padahal sistem komputer di kedai ini pernah dikendalikan oleh saya sebelum ini. Hahaha...macam tak reti buat kerja pulak rasanya. Yelah...dah lama saya tinggalkannya. Tapi bukanlah terus tak tahu apa-apa. Saya seolah-olah kehilangan kepakaran dalam melayan customer. Lambat sangat. Takpa insyaALLAH....lepas ni saya akan cuba biasakan diri balik. Hari ni juga kelas komputer yang saya uruskan sebelum ini, start balik. Kemarin ada seorang pelajar mendaftar kelas komputer dan kelasnya bermula hari ini. Hari ini pelajar tersebut hanya belajar 2 jam. Next kelas ialah hari Sabtu pagi. Juga selama 2 jam. Alhamdulillah..taklah lama sangat. Saya pun taklah penat sangat. Oleh kerana hari ini saya kena mengajar student, jadi my son Niyaz terpaksalah ditinggalkan bersama toknya. Sedihnya tadi nak tinggal dia. Tapi takpalah, saya terpaksa berbuat demikian. Semoga ALLAH sentiasa menjaganya dari segala niat jahat dan bencana. Amin.....

No comments:

Post a Comment