Kekuatan Hati

Ya Allah, Engkau mengetahui bahwa hati-hati ini telah berhimpun dalam cinta
pada-Mu, telah berjumpa pada menunaikan ketaatan pada-Mu, telah bersatu dalam
berdakwah untuk kembali pada-Mu, telah berpadu dalam membela syariat-Mu.
Kukuhkanlah ya Allah ikatannya. Kekalkanlah cintanya. Tunjukilah jalan-jalannya.
Penuhilah hati-hati ini dengan nur-Mu yang tidak pernah pudar. Lapangkanlah
dada-dada kami dengan limpahan keimanan kepada-Mu dan keindahan bertawakal di
jalan-Mu.


Ameen ya rabbal alamin.

Friday, August 6, 2010

Balik SP.....setelah sebulan lebih

Alhamdulillah....pada hari Isnin yang lalu saya berkesempatan untuk pulang ke Sungai Petani. Jumpa juga saya dengan mama n dedi dan 2 0rang adik Auf dan Acan. Lama sungguh tak jumpa mereka. Sebulan lebih. Nak buat macam mana, kehidupan saya dan hubby agak berbeza dari mereka. Takpa, saya pasti ada hikmahnya. Saya bermalam di sana 2 hari. Okla tu, boleh juga Niyaz jumpa mama tok n dedi wan dia. Bukan itu saja, sempat lagi saya tinggalkan Niyaz dengan mama tok n dedi wan dia sekejap. Saya tinggalkan Niyaz kerana saya dan hubby nak survey harga komputer dan televisyen di Bukit Mertajam. Sesudah survey harga, kami buat keputusan untuk membeli barang-barang tersebut di Pulau Pinang sahaja. Bukan apa, di Bukit Mertajam harga agak mahal dari harga di Pulau Pinang. Mungkin hari Isnin nanti baru nak ke sana.

Selepas survey harga, saya dan hubby singgah dinner di Puncak Mutiara Cafe. Sebuah restoran yang telah dijejak oleh Serina Redzuawan dalam rancangan Jalan-Jalan Cari Makan. Jalan-jalan cari makan ni merupakan hobi kami. Kami suka makan sambil meluangkan masa bersama. Di restoran tersebut kami makan Nasi Beriani Peha Kambing. Sedap sungguh menu ni. Daging kambing memang kegemaran saya dan hubby....Kepada sesiapa yang tak pernah makan lagi sila singgah di restoran ini. Memang best...yummy!

No comments:

Post a Comment