Kekuatan Hati

Ya Allah, Engkau mengetahui bahwa hati-hati ini telah berhimpun dalam cinta
pada-Mu, telah berjumpa pada menunaikan ketaatan pada-Mu, telah bersatu dalam
berdakwah untuk kembali pada-Mu, telah berpadu dalam membela syariat-Mu.
Kukuhkanlah ya Allah ikatannya. Kekalkanlah cintanya. Tunjukilah jalan-jalannya.
Penuhilah hati-hati ini dengan nur-Mu yang tidak pernah pudar. Lapangkanlah
dada-dada kami dengan limpahan keimanan kepada-Mu dan keindahan bertawakal di
jalan-Mu.


Ameen ya rabbal alamin.

Tuesday, January 12, 2010

Takutt....

Hari ni aku terbaca artikel peringkat-peringkat kelahiran di internet. Ada 3 peringkat semuanya. Masa baca peringkat pertama, taklah rasa takut sangat. Bila dah terbaca di peringkat kedua, rasa macam takut ja.....huhuhu.....macam mana ni. Peringkat ketiga tu, okla dah selesai pun. Cuma risau masa nak jahit ja kot. Ada orang kena jahit banyak dan ada orang kena jahit sikit. Aku macam mana agaknya hah nanti? Alamak risau betul.....Takut kat sakit la. Dah la aku ni jenis tak tahan sakit. Daripada pembacaan tu, memangla boleh mintak ubat penahan sakit. Tapi nak mintak ubat tu pun kena cucuk ngan jarum jugak....huhuhu...Tapi aku ingat nanti nak ambik jugak ubat penahan sakit epidural. Kalau tak, tak boleh bersalin pulak nanti. Lebih baik aku ambik demi kebaikan diri sendiri. Kena cucuk pun, cucukla. Tapi, mesti doktor bagi ubat kebas dulu sebelum dicucuk ubat epidural tu. Bila pk balik, macam mana la orang lain boleh bersalin dengan mudahnya. Nasibla kot...Ada orang mudah n ada orang payah.....Aku??? Aku harap aku pun tergolong dalam orang yang mudah. Amin......

No comments:

Post a Comment