Kekuatan Hati

Ya Allah, Engkau mengetahui bahwa hati-hati ini telah berhimpun dalam cinta
pada-Mu, telah berjumpa pada menunaikan ketaatan pada-Mu, telah bersatu dalam
berdakwah untuk kembali pada-Mu, telah berpadu dalam membela syariat-Mu.
Kukuhkanlah ya Allah ikatannya. Kekalkanlah cintanya. Tunjukilah jalan-jalannya.
Penuhilah hati-hati ini dengan nur-Mu yang tidak pernah pudar. Lapangkanlah
dada-dada kami dengan limpahan keimanan kepada-Mu dan keindahan bertawakal di
jalan-Mu.


Ameen ya rabbal alamin.

Tuesday, November 17, 2009

Buat Bisnes

Lama jugak aku tak update blog ni. Busy sikit sekarang ni. Keje tak berenti. Sekarang ni musim hujan. 2, 3 hari lepas kat tempat aku asyik hujan sebelah petang. Lepas tu hujan tu menginjak ke malam pulak. Kemarin langsung tak hujan. Tapi tak panas sangat. Tengah malam masa semua orang tengah tido baru hujan. Patutla sejuk semacam je. Hujan dari semalam berterusan sampai petang ni. Tapi taklah lebat sangat. Hujan renyai-renyai je. Sebenarnya tengah risau sikit. Risau takut banjir kat rumah tok. Hmm...harap-harap tak banjir la. Kalau banjir jenuh la nak mengemas nanti. Letih. Kesian pulak kat Pak Ndak n famili. Teruk diorang nanti. Hari sabtu lepas masa p Jitra tengok tok rasa puas hati. Nampak tok hepi. Selalu dok dengar suara je. Bila p tengok sendiri rasa puas hati la. Aku p ngan mama. Petang sebelum malam baru balik rumah. Masa dalam perjalanan nak balik hujan lebat sepanjang jalan. Masa sampai kat Pendang ingat nak suruh mama tunggu sat. Tapi mama kata mama boleh bawak keta. Aku pun ok je la. Harap semuanya selamat. Bila mama dah call kata dah sampai kat sp, lega rasa. Alhamdulillah....

Hmm...sekarang ni kandungan aku dah berapa minggu pun aku tak ingat. Rasanya 21 minggu lebih kot. Takpala nanti dalam blog aku ada la pregnancy ticker yang aku letak. Nanti aku tengok semula. Aku sekarang ni sihat-sihat je. Semuanya ok. Sekarang dah boleh rasa baby gerak dalam perut. Tapi belum kuat lagi. Slow-slow je. Selalu rasa waktu malam nak tido, waktu makan, waktu baru bangun dari tido. Agak-agaknya baby aku tolong kejutkan aku dari tido kot. Suruh solat Subuh. Hehehe......Best. Nanti akan lebih aktif baby ni gerak. So far perut tak berapa nampak pun lagi. Mungkin sebab aku ni jenis badan besar. Jadi perut tak nampak dengan ketara. Keadaan macam ni pun best gak. Tak yah beli baju maternity awal-awal. Jimat sikit. Pakai je Jubah yang ada setakat mana yang boleh. Apa yang penting aku n baby sihat hendaknya.

Macam aku kata di awal catatan. Aku agak busy sikit sekarang ni. Aku tengah sibuk mengurus stok barang. Aku buat bisnes. Bisnes online. Idea sebenarnya dah lama. Dan sekarang ni aku dah pun mulakannya. Dah kumpul dan himpun barang. Barang yang nak dijual ialah Tudung dan Perhiasan Wanita. Blog pun dah dibangunkan dan sekarang masih lagi dalam pembinaan. Tapi dah 80% blog tu siap. Senang-senang layarilah blog Artna Collection

artnacollection.blogspot.com

Barang pun dah dimasukkan. Tengok-tengokla. Dan kalau berkenan order la. Harap bisnes ni okla.

Kepada mama, tolong bagitau sama blog tu kat kawan-kawan mama k....hehehhe....

No comments:

Post a Comment