Kekuatan Hati

Ya Allah, Engkau mengetahui bahwa hati-hati ini telah berhimpun dalam cinta
pada-Mu, telah berjumpa pada menunaikan ketaatan pada-Mu, telah bersatu dalam
berdakwah untuk kembali pada-Mu, telah berpadu dalam membela syariat-Mu.
Kukuhkanlah ya Allah ikatannya. Kekalkanlah cintanya. Tunjukilah jalan-jalannya.
Penuhilah hati-hati ini dengan nur-Mu yang tidak pernah pudar. Lapangkanlah
dada-dada kami dengan limpahan keimanan kepada-Mu dan keindahan bertawakal di
jalan-Mu.


Ameen ya rabbal alamin.

Friday, November 6, 2009

Alhamdulillah....

Alhamdulillah....aku cukup gembira. Hari ni kandungan ku dah pun mencecah 20 minggu. Dah pun half way dalam pregnancy. Ada lagi 140 hari sebelum due date aku. Kemarin aku dah pun ke klinik untuk scan kandunganku. Saja la nak tengok jantung baby sama ada normal ke x normal. Maklumla, first time pregnant. Selama 19 minggu aku belum dapat merasakan gerakan baby dalam perut ku. Agak risau jugak. Tapi, selagi tak ada pendarahan, InsyaALLAH ok. Aku tau selama ni memanglah baby ni bergerak. Tapi, aku yang belum perasan. Tak sure rasa macam mana. Kadang-kadang rasa macam ada angin je dalam perut. Apa yang boleh aku buat sentiasa berdoa memohon agar semuanya selamat. Hasil daripada ingin tahu, aku telah pun ke klinik untuk mengetahui perkembangan kandunganku dengan lebih lanjut. Alhamdulillah, semuanya selamat. Jantung baby, tumbesarannya semuanya normal. Malah uri yang berada di bawah dah pun naik ke tempat yang sepatutnya. Lega rasanya. Doktor menjangkakan aku bakal mendapat anak lelaki. Tapi, aku tak kisah pun lelaki atau perempuan. Janji semuanya selamat, sempurna dan sihat hendaknya. Nanti bila kandungan dah mencapai 24 weeks ke atas, ingat nak buat scan 4D kat Pusat Rawatan Mahsuri Jitra. Sajala nak tengok rupa baby dalam rahim. Boleh jugak aku nak print dan tunjukkan kepada famili ku. Apa yang aku boleh katakan sekarang ni, aku harap aku dapat melalui fasa yang seterusnya dalam kehamilan ini. Semoga segalanya dipermudahkan. Amin..

Hmm..kemarin lepas scan, aku n husband singgah makan kat restoran Radix Chicken House(RCH) milik HPA. RCH ni bukannla macam Radix Fried Chicken(RFC). RFC khas dalam pembuatan ayam goreng mcam KFC. Tapi RCH ni lebih kepada ayam panggang macam Kenny Rogers. Setakat ni aku belum penah makan lagi ayam panggangnya. Menu RCH ada Nasi Ayam, Satay, Nasi Lemak, Chicken Chop, Spring Roll dan macam-macam lagi. Kemarin aku n husband order Chicken Chop. Saja nak try. Boleh tahan jugak Chicken Chop dia. Tapi sos lada hitamnya takla sesedap sos lada hitam macam aku buat. Hehehehe..sempat lagi tu masuk bakul angkat sendiri. Tapi betulla memang sedap lagi sos yang aku buat. Tapi sayangnya aku tak ambik gambar Chicken Chop tu. Takpala, lain kali kalau aku pegi lagi kat RCH, aku akan ambik gambar sekali ngan gambar restoran tu. Heheheh....tapi menu, mungkin menu lain pulak kot...


No comments:

Post a Comment