Kekuatan Hati

Ya Allah, Engkau mengetahui bahwa hati-hati ini telah berhimpun dalam cinta
pada-Mu, telah berjumpa pada menunaikan ketaatan pada-Mu, telah bersatu dalam
berdakwah untuk kembali pada-Mu, telah berpadu dalam membela syariat-Mu.
Kukuhkanlah ya Allah ikatannya. Kekalkanlah cintanya. Tunjukilah jalan-jalannya.
Penuhilah hati-hati ini dengan nur-Mu yang tidak pernah pudar. Lapangkanlah
dada-dada kami dengan limpahan keimanan kepada-Mu dan keindahan bertawakal di
jalan-Mu.


Ameen ya rabbal alamin.

Tuesday, April 26, 2011

Fitrah Seorang Wanita

Hmm...membaca setiap artikel di salah satu blog kegemaran ku, http://ummuhusna99.blogspot.com  sedikit sebanyak merawat hati aku. Sungguh menarik penulisannya. Memang sesuai untuk para isteri dan wanita dalam mendidik diri dan hati menjadi seorang wanita yang kuat, tabah, dalam melayari kehidupan ini. Wanita memang tak dapat lari dari emosinya. Itu memang fitrahnya. Tapi, sejauh manakah kita mampu mengawal keseimbangan dan kestabilan emosi kita? Adakala, jika hati terguris, pasti kita akan menangis jua. Jika rasa nak marah, akan marah jua .Aku sendiri pun adakala tak dapat mengawal emosi. Masih dalam proses pembelajaran menjadi wanita dan isteri yang lebih matang. InsyaALLAH....akan aku bekalkan hati ku dengan ilmu-ilmu ini. Kredit to ummuhusna kerana dengan artikelnya banyak membantu aku. Aku akan terus belajar dan belajar. INsyaALLAH.............


No comments:

Post a Comment