Kekuatan Hati

Ya Allah, Engkau mengetahui bahwa hati-hati ini telah berhimpun dalam cinta
pada-Mu, telah berjumpa pada menunaikan ketaatan pada-Mu, telah bersatu dalam
berdakwah untuk kembali pada-Mu, telah berpadu dalam membela syariat-Mu.
Kukuhkanlah ya Allah ikatannya. Kekalkanlah cintanya. Tunjukilah jalan-jalannya.
Penuhilah hati-hati ini dengan nur-Mu yang tidak pernah pudar. Lapangkanlah
dada-dada kami dengan limpahan keimanan kepada-Mu dan keindahan bertawakal di
jalan-Mu.


Ameen ya rabbal alamin.

Sunday, November 21, 2010

Seminggu di Sungai Petani....

Selamat Hari Raya Aidiladha.....Lama sungguh blog ni tak diupdate....Bz with baby, kelas komputer, modul Office 2007 dan macam-macam lagi....hingga tak sempat saya nak berdepan dengan komputer berjam-jam macam dulu. Kehidupan ni berubah kan. Ada tanggungjawab lain yang perlu dibereskan.

Musim cuti sekolah dah bermula. Bagi pelajar SPM dan STPM sibuk dengan exam. Orang cuti boleh relax, tapi bagi mereka, study tak boleh dilupakan. Kesian....Tapi, takpalah....harap mereka berjaya hendaknya......Tak lupa juga untuk adik saya Syafiq Audi di MRSM Taiping. Semoga berjaya hendaknya.....

Sempena raya Aidiladha dan musim cuti ni....Saya dah bincang dgn hb nak tinggal di Sungai Petani selama seminggu. Alhamdulillah....hb izinkan. Time saya taip blog ni saya bersiaran langsung dari Sungai Petani.

Niyaz di Sungai Petani.....
First sampai kat sini dia tertido dalam kereta. Dia terjaga bila kereta berhenti. Saat kaki melangkah masuk dalam rumah, dia perhati setiap muka di depannya sambil tangannya memeluk erat tengkuk saya. Dia takut agaknya....Muka-muka di depannya jarang dilihat. Bila saya cuba tinggalkan dia dengan tok, wan , pak lang, pak njang n pakciknya, confirm dia nangis. Memang first time tak boleh tinggalkan dia. Dia takut....Takpala, harap selama seminggu saya berada disini, dia akan kenal, mesra dan tak kekok bersama tok, wan dan bapa saudaranya di sini. Memang saya agak jarang pulang ke Sungai Petani dan tinggal lama-lama disini semenjak berkahwin. Tapi, jauh disudut hati ini berharap anak-anak saya nanti akan rapat juga dengan famili di Sungai Petani. Anak-anak saya perlu tahu bahawa ada famili paling dekat di Sungai Petani bukan hanya di Pendang. Sekurang-kurangnya dia tahu ada tok dan wan di sini.

Perkembangan Niyaz masa hari-hari pertama di sini amat memberangsangkan. Orang pertama yang dia kenal dan akrab ialah Wan dia. Oklah tu....nanti dia akan kenal dan akrab dengan orang lain pulak...Slow-slow la....


Niyaz dengan Wan....

No comments:

Post a Comment