Kekuatan Hati

Ya Allah, Engkau mengetahui bahwa hati-hati ini telah berhimpun dalam cinta
pada-Mu, telah berjumpa pada menunaikan ketaatan pada-Mu, telah bersatu dalam
berdakwah untuk kembali pada-Mu, telah berpadu dalam membela syariat-Mu.
Kukuhkanlah ya Allah ikatannya. Kekalkanlah cintanya. Tunjukilah jalan-jalannya.
Penuhilah hati-hati ini dengan nur-Mu yang tidak pernah pudar. Lapangkanlah
dada-dada kami dengan limpahan keimanan kepada-Mu dan keindahan bertawakal di
jalan-Mu.


Ameen ya rabbal alamin.

Sunday, March 7, 2010

Kemas Stok Tudung

Hari ni usia kandungan dah mencecah 37 minggu 3 hari. Tinggal lagi 18 hari sebelum tarikh bersalin yang dijangka oleh doktor. Hmmm...macam mana ye nak gambarkan perasaan ni?? Ntahlah..susah nak digambarkan. Hanya diriku sahaja yang memahaminya. Perasaan bercampur jadi satu. Tapi rasanya excited lagi banyak kot. Yela...nanti lepas bersalin, kehidupan aku akan berubah sepenuhnya. Dan yang paling best, lepas bersalin badan dah rasa ringan dan senang untuk bergerak bebas macam sebelum mengandung. Harap semuanya dipermudahkan nanti. Amin...

Oleh kerana aku kini cuma menghitung hari sehingga tibanya waktu bersalin, hari ni aku dah mula kemas stok tudung yang ada untuk bawa balik ke rumah. Nanti aku kena keje dari rumah la sebab dah ada baby. Bila dah ada baby, kenala bekerja dari rumah pulak. Nanti lepas bersalin, insyaALLAH aku akan tinggal di rumah mama. Stok tudung yang ada aku tinggalkan kat rumah Pendang. Sementara aku berada di Sungai Petani, mak mertuaku bolehlah tolong promotekan tudung-tudung ku. Nanti lama-lama orang akan beli kat aku pulak. Hehehe...mak aku ni, pandai jugakla nak promote kat orang kampung. Biasala, mak aku jenis ramah. Sebab tu orang kampung kenal dia.

Time kemas stok tudung tadi, sempat lagi aku fikir macam mana nak habiskan stok tudung lama yang tinggal beberapa helai lagi. Stok tudung lama yang masih ada ialah Tudung Jerut Tepi, Tudung ovul Twist dan beberapa jenis lagi tudung lain. Aku ingat tudung-tudung yang lama tu, nak jual lelong je nanti. Yang penting, aku dapat balik modal yang telah dikeluarkan. Yelah, aku kini dalam usaha untuk menghimpun modal untuk jadi pemborong tudung pulak. Jadi kenalah pandai menghimpun duit untuk dijadikan modal. Sempat kot nanti...Harap time aku dalam pantang nanti ada orang order tudung ku banyak-banyak. Bila semua tudung ku terjual, bolehla aku jadi pemborong tudung nanti InsyaALLAH.....

Esok 9 Mac 2010 aku ada temujanji dengan Klinik Bidan Tanah Merah. Biasalah dah masuk 37 minggu, memangla kena kerap ke Klinik. Seminggu sekali pulak tu...Takpala, harap hasil dari pemantauan selama seminggu sekali ini, akan memberi keyakinan kepada aku untuk melahirkan baby ku ini. Bila dah kerap jumpa nurse, mungkin perasaan takut akan hilang dan akan digantikan dengan perasaan yang tenang menjelang hari kelahiran nanti. Semoga aku sentiasa bersedia menghadapi semua ini.....Amin...

No comments:

Post a Comment